tisdag 24 januari 2012

"Pioner" i Mullberry papper


Här kommer ett försök till beskrivning hur blommorna är gjorda.

Fyra blommor utstansade med Sizzix/Holtz dien Tattered Flowers i Mullberry papper
Klipp upp blomman en bit in mot mitten så att bladen lättare ska kunna
"dra i hop sig"


Kanterna har "duttats" med lite akrylfärg (Pearl) för att få lite skimmer.

Dra ett embossingverktyg (Stylus) längs med ytterkanten...
Det finns embossingmattor, men jag har använt en bit av en musmatta som
underlag :)

.....runt alla bladen så att dom drar i hop sig.

Till slut ser dom ut så här.

Limma ihop delarna, jag använder oftast smältlim men det går bra med vilket
lim som helst, rekomenderar något som fastnar fort ex.Scrappy Glue
Som blad har jag stansat ut några delar från Regal Crest, också i Mullberry pappervårgrön som distressats i kanterna medForest Moss.

7 kommentarer:

  1. Du har såå fina idéer och jag kan bara tacka och ta emot dina fina tips! Kanonkul att göra egna fina blommor!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Måste jag testa! Jag ääääääälskar pioner! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. So THATS how you made those fab paeonies! I must have a try xx

    SvaraRadera